Adunarile Generale ale FRTenis sunt de 3 feluri: ordinara, extraordinara si de alegeri conform Art 25 aliniatele (1) si (3) din statutul FRT. In temeiul Art 28 si Art 30 s-a convocat o Adunare Generala Extraordinara in data de Joi 20.11.2014 care in baza procesului verbal din data de 14.11.2014 s-a dovedit a fi nestatutara. In temeiul Art 31 aliniatul (1) ar fi fost nevoie de o majoritate de 2/3 din numarul total al membrilor afiliati prezenti cu drept de vot pentru indeplinirea cvorumului, insa au fost primite 65 delegatii dintr-un numar de 258 structuri sportive cu drept de vot.
Obiectul convocarii Adunarii Generale Extraordinare l-a reprezentat completarea statutului FRT cu o propunere deloc de neglijat. Intrucat nu stiu argumentarea unei astfel de propuneri, revin cu un punct de vedere. Momentan e de retinut Art 31 aliniatul (1) care s-a aplicat si se aplica indubitabil indiferent de felul Adunarilor Generale.
Pana in acest punct nu am nimic de comentat. Din acest punct incep sa am un sentiment ciudat: e totul un joc ?
In data de 18.11.2014 pe prima pagina a FRT este postat urmatorul anunt oficial:
Conform art. 26 alin. 2 din Statutul F.R.T., numarul delegatiilor comunicate Executivului F.R.T. în termenul stabilit prin convocator nu asigura prezenta a 2/3 din numarul total al membrilor afiliati pentru data de 20.11.2014, ora 10:00. Ca urmare, conform art. 30 alin. 2 din Statutul F.R.T., se convoaca pentru data de 21.11.2014, ora 12:00, în aceeasi locatie, o noua Adunare Generala Extraordinara, cu aceeasi ordine de zi si care va fi statutara indiferent de numarul celor prezenti.
In data de 20.11.2014 pe prima pagina a FRT este postat un nou convocator pentru data de 21.11.2014 si tot pentru o Adunare Generala Extraordinara, invocandu-se ca si temei acelasi Art 30 aliniatul (2).
Iata ce spune statutul FRT:
Art 30 aliniatul (2): “In situatia in care Adunarea Generala ordinara nu este statutara, se convoaca a doua zi si este statutara indiferent de numarul celor prezenti, cu aceiasi ordine de zi”. Asadar, nu se aplica in cazul unei Adunari Generale Extraordinare.
In temeiul Art 28 aliniatele (1) si (2) se deduce clar:
Aliniatul (1): Adunarea Generala extraordinara poate fi convocata la cererea presedintelui, Comitetului Director, la solicitarea scrisa a jumatate plus unu (50%+1) din membrii cu drept de vot la FRT.
Aliniatul (2): Adunarea Generala extraordinara trebuie sa aiba loc in termen de minimum 15 zile de la data convocarii acesteia sau maximum 45 de zile de la data la care au fost inaintate solicitarile la convocare.
Sub acest aspect, convocarea unei Adunari Generale Extraordinare are ca si temei Art 28 [cum de altfel a fost si convocata pentru 20.11.2014] si nu Art 30 aliniatul (2) care faca referire in mod expres la o cu totul alta Adunare Generala si anume cea Ordinara.
Sa nu omitem Art 31 aliniatul (1).
Si ramane sa vedem ce se intampla mai departe.
Cu drag,